כמה מילים עלי

נעים להכיר, אני עירית אדן. יום יום אני רואה וחווה את הקשר בין האוכל שבו אנחנו מזינים את הגוף לבריאות הפיזית והרגשית שלנו.  זאת בדיוק הסיבה שאני מרגישה שהמקצוע שלי והידע שצברתי לאורך השנים, הם שליחות.

פוסטים אחרונים

הרפס 5

הרפס

הרפס? עוד פעם? אם אתם סובלים מהרפס ומהחזרתיות המעייפת שלו. המידע הזה בשבילכם. לנטורופתיה יש כלים ופתרונות לטפל בזמן שהוא מתפרץ ויותר חשוב, אפשר למנוע את ההתפרצות הבאה שלו.

מה זה בכלל הרפס? בשמו העברי, שלבקת. זאת בעצם משפחת וירוסים שגורמת למחלות שונות.
בדרך כלל מדברים על ההרפס סימפלקס. ההתחלה היא בתחושת עקצוץ ואחריה מופיעות שלפוחיות על העור או בריריות, בעיקר באזור השפתיים, העפעפיים או איברי המין. עם השלפוחיות יכול להגיע גם כאב. באברי המין, ההרפס מתאפיין באי נוחות וכאבים, שמלווים לפעמים חום.

מה עושים בזמן התקף?
1. לוקחים תוספי מזון – אחרי התייעצות עם נטורופת שמתאים באופן אישי את המינונים אחרי תשאול ואבחון!
– תוסף חומצת אמינו ליזין – חומצת האמינו ליזין מונעת את התרבות ההרפס, התוסף יכול לקצר את המשך ההתקף ולהקל על הסימפטומים.
– אבץ פיקולינט
– ויטמין C
2. מוסיפים לתפריט מזונות עשירים בליזין – קטניות, כוסמת, גרעיני דלעת, פיסטוק חלבי, דגים, ירקות ופירות.
3. נמנעים ממזונות עשירים בארגנין – שיבולת שועל, סויה, אפונה, חיטה, שוקולד, קוקוס, בוטנים, נבט חיטה וג’לטין.
4. נוטלים צמחי מרפא ופורמולות בעלי פעילות אנטי ויראלית כגון Hypericum perforatum, Echinacea .
וצמחים בעלי פעילות שתומכת במערכת העצבים.
5. מורחים על המקום שמן אתרי מיד עם התחלת העקצוצים – שמן עץ התה, שמן אקליפטוס, שמן לבנדר ושמן מליסה. עם המליסה יש להמנע מחשיפה לשמש.

6. קרח קרח וקרח על האזור. מוריד במיידית את ה”חום” ועוצר את ההתפתחות ( עובד מנסיון!)

מה עושים כדי למנוע?
הסיבה העיקרית להתפרצות ההרפס הוא ירידה בתפקוד מערכת החיסון, ולכן חשוב להגן עליה ולשמר אותה.
1. מקפידים על אכילה של מזון שלם וטרי – ירקות ופירות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים.
2. ממעטים עד נמנעים מצריכת סוכרים, קמח, שומנים ושמנים, מזון מתועש שמכיל חומרי טעם וריח, חומרים משמרים, וצבעי מאכל ומזון מתועש מהחי.
3. מקפידים ככל האפשר על אכילת מזון איכותי ואורגני, בעיקר מן החי.
4. מרבים בשתיית מים ונמנעים משתיית קפה, תה, משקאות מתוקים ומיצים.
5. מקפידים לעסוק בפעילות גופנית באופן קבוע, לפחות 3 פעמים בשבוע, לפחות 30 דקות כל פעם. כולל שילוב של טכניקות הרפיה – יוגה, טאי צ’י ודמיון מודרך.
6. מוסיפים צמחי מרפא שמחזקים את מערכת החיסון כמו ASTRAGALLUS ומשפחת הג’ינסינג – אחרי התייעצות עם נטורופת שמתאים באופן אישי את המינונים!

 

תגובות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן