כמה מילים עלי

נעים להכיר, אני עירית אדן. יום יום אני רואה וחווה את הקשר בין האוכל שבו אנחנו מזינים את הגוף לבריאות הפיזית והרגשית שלנו.  זאת בדיוק הסיבה שאני מרגישה שהמקצוע שלי והידע שצברתי לאורך השנים, הם שליחות.

פוסטים אחרונים

קורונה

התנהלות בימי קורונה

קורונה – מה לא נאמר ומה עוד לא נכתב על הוירוס הזה שפרץ לחיינו וששיבש אותם לגמרי. מערכת החינוך מושבתת, ואנחנו מבלים כמעט 24/7 עם הילדים. גם אני כמוכם, חווה את התקופה הזאת כמאתגרת במיוחד. תמיד חשוב לשמור ולחזק את המערכת החיסונית שלנו ושל הילדים שלנו, ועכשיו עוד יותר מתמיד.

בחרתי לשתף אתכם במה אני עושה עם שני הבנים שלי בבית. אז ככה…בתור התחלה שיתפתי אותם בהסבר כללי ולא מפחיד של מה קורה מסביבנו. הסברתי להם כמה חשוב לחזק את מערכת החיסון ומה התפקיד שלה.
אצלנו בבית, השוואת מערכת החיסון לצבא פנימי, עובדת מצוין.
צבא פנימי חזק יכול לנצח כל צבא (=מחלה) שיתקוף מבחוץ. אנחנו צריכים לדאוג לחזק אותו, ולצייד אותו בכלים שהוא צריך.

כמו אצל הרבה הורים, גם אצלי בבית לא פשוט לעשות שינויים. בייחוד כשאחד הבנים כבר בתחילת גיל ההתבגרות. אחד הדברים שעובדים, הוא לשתף אותם, לתת להם בחירה ולתת להם לקחת חלק בקבלת החלטות משפחתיות. השלב הבא היה להגדיר ביחד (עם הכוונה שלי ) שגרה חדשה, בריאה וקבועה כמה שאפשר. ב”שגרה” התייחסנו לארוחות ושתייה, שעות שינה, פעילות חקר/משימה לימודית ופעילות גופנית.
1. שתיית מים חמימים וכמה שיותר. כרגע ידוע שוירוס הקורונה “מתיישב” במערכת הנשימה ולא מתמודד או שורד שהייה בטמפרטורות גבוהות. שתיית המים החמימים שוטפת את הוירוס לקיבה. כך הוירוס לא נספג בוושט ובכלי הנשימה ומושמד בקיבה.
2. שתי ארוחות בריאות ומבושלות במהלך היום.
3. ממשיכים להקפיד על מספר שעות השינה המומלצות לכל גיל של הילדים. וגם על שעת השינה. אפשר להתגמש, אבל לא לאבד שליטה.
4. פעילות גופנית בחוץ, בחצר הפרטית לפחות פעם ביום – משחררת אנדורפינים, משפרת מצב רוח, מורידה את רמות הלחץ ומחזקת את מערכת החיסון.
6. ויטמין C נוזלי או RESP3, במינון שתלוי במצב הבריאותי.

7. הפחתת סוכרים ומתוקים לכמות מינימלית – נכון, הסוכרים שייכים לענייני ארוחות ואוכל, אבל מכיון שזה כל כך חשוב הם מקבלים סעיף משל עצמם, שמרתי את החשוב ביותר לסוף.
הסוכר הוא האויב מספר אחת של מערכת החיסון. ככל שנאפשר לילדים לצרוך יותר סוכר, כך מערכת החיסון שלהם הולכת ונחלשת. כך היא לא תוכל להתמודד עם מחלות, וירוסים ונגיפים שיתקפו את הגוף מבחוץ.
זה מאתגר, מורכב וקשה כי כולנו כל הזמן בבית וכי מתוקים זה מנחם, וכי הם שומעים שאצל חברים מותר.
זה התפקיד שלנו כהורים לשים להם גבולות, זה אפשרי וישים כבר ממחר.

ואם בכל זאת מתחשק מתוק? אני מציעה להכין ביחד עוגיות שילדים אוהבים.
המתכון הביתי שלנו ל – עוגיות כוסמין עם מה שיש בבית…  מוזמנים להציץ במתכונים.

ימים של בריאות וחיבור לגוף

תגובות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן