כמה מילים עלי

נעים להכיר, אני עירית אדן. יום יום אני רואה וחווה את הקשר בין האוכל שבו אנחנו מזינים את הגוף לבריאות הפיזית והרגשית שלנו.  זאת בדיוק הסיבה שאני מרגישה שהמקצוע שלי והידע שצברתי לאורך השנים, הם שליחות.

פוסטים אחרונים

טופו (1)

טופו

תגידי, מה את אומרת על טופו? שאלה שחוזרת הרבה בקליניקה. בעיקר כשאני מונה טופו כחלק ממזונות הקיץ. כמה דברים שכדאי לדעת.

הטופו מיוצר מחלב סויה העובר תהליך התמצקות על ידי חיידקים ידידותיים. מרקמו חלבוני והוא חסר טעם. יתרונו שהוא סופג את הטעמים מסביבו ובכך אפשר לנצל אותו למטרות בישול שונות ומגוונות. הטופו מכיל בעיקר שומן וחלבון, הרבה סידן, מגנזיום ואשלגן.

עיקר יעילותו נמצאת בתכולת הפיטואסטרוגנים שבו, שנחקרו רבות ונמצאו יעילים למטרות בריאותיות שונות כגון מניעת סרטן שד, רחם ושחלות אצל נשים, מניעת סרטן ערמונית אצל גברים, איזון הורמונלי כגון תופעות גיל מעבר, אי קבלת ווסת, כאבי מחזור ועוד.


כשאתם מגיעים לחנות ושולחים יד למדף, שימו לב שאתם לוקחים טופו טבעי, פרט שצריך להופיע על גבי האריזה. טבעי, הכוונה שפולי הסויה לא מעובדים ולא מהונדסים גנטית. אני קונה את הטופו של חברת “קדיתא”.

בתקופה האחרונה יש לא מעט קולות שקוראים להזהר מצריכה לא מבוקרת של סויה אצל ילדים קטנים. קבוצות בפייסבוק ואתרי אינטרנט מדברים בשבח הסויה, ואחרים טוענים שזו סכנה בריאותית.

מה עושים?
1. בוחרים בטופו לא מעובד ולא מתועש. נמנעים לקנות מן המוכן שניצל סויה, חטיפי סויה, נגיסי סויה ודומיהם.
2. מתייעצים עם איש מקצוע ומתאימים את הכמות למי שאוכל – גיל; טבעוני, צמחוני או אוכל בשר; ספורטאי; בריא או חולה; מה עונת השנה?
3. אוכלים במידה – אם אין מגבלה בריאותית, בעונת הקיץ אפשר לאכול עד 3 פעמים בשבוע טופו איכותי.
4. מגוונים בסוגי קטניות נוספים.

מוזמנים להנות באתר ממתכונים פשוטים מטופו 

תגובות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן