כמה מילים עלי

נעים להכיר, אני עירית אדן. יום יום אני רואה וחווה את הקשר בין האוכל שבו אנחנו מזינים את הגוף לבריאות הפיזית והרגשית שלנו.  זאת בדיוק הסיבה שאני מרגישה שהמקצוע שלי והידע שצברתי לאורך השנים, הם שליחות.

פוסטים אחרונים

תזונה בשפעת (1)

מה עושים כשחולים בשפעת ומצוננים?

גם סביבכם מצוננים, משתעלים או עם כאב גרון? ביליתם במיטה עם חום וכל התופעות האלה?
כל מה שצריך לדעת על השפעת. וגם לקינוח טיפ שהוא קסם להקל על גודש באף.

השפעת היא מחלת חורף שכיחה שנגרמת בדרך כלל מוירוסים.
הוירוסים תוקפים את מערכת הנשימה – האף, האוזניים והריאות. היא מדבקת ומועברת בצורה ישירה דרך רוק.

למה נדבקים בשפעת?
*חולשה של מערכת החיסון מעלה הסיכון לחלות בשפעת.
*מתח
*מחסור בשעות שינה
*תזונה לקויה
*החלמה ממחלה אחרת
*עישון
*חוסר התאמה של הביגוד למזג האוויר, לא מתלבשים חם מספיק.
*אוויר חורפי ויבש, מייבש את הריריות של מערכת הנשימה ובכך פוגע בהגנה על מערכת הנשימה.

מה מומלץ לאכול כשחולים?
*כשהגוף מתמודד עם מחלה הוא מגייס את כל הכוחות להלחם בוירוס. כדי שהגוף לא יצטרך להתמודד גם עם עיכול המזון, להקפיד על תזונה קלה לעיכול.
בימים הראשונים של החום הגבוה – תזונה מנוזלים – תה חם עם ג’ינג’ר, מי מרק עוף וחליטות של צמחי מרפא.
כל אלה מחזקים את מערכת החיסון ומחממים הגוף.
*אחרי השלב החריף, מתעורר גם הרעב – עדיין מומלץ לאכול אוכל מזון מבושל וקל לעיכול – מרק עוף שבושל זמן ארוך עם ירקות שורש, אורז.
*אם התאבון לא חזר, אין צורך למהר לאכול, הדבר החשוב ביותר להקפיד לשתות. אפשר להוסיף לתפריט רסק תפוחים וקומפוט – מבושלים וחמים.
*לכל אורך תקופת המחלה וההחלמה להוסיף בנדיבות לתזונה בצל, ג’ינג’ר, שום ומרק מיסו.
*להקפיד על שתיית מים חמים עם קינמון, לימון, ג’ינג’ר ומרווה.
*להמנע ממזונות שיוצרים ליחה כמו, פירות הדר, בננות, אבוקדו, מוצרי חלב ומתוקים.

מה עוד חשוב ועוזר להחלמה?
*מנוחה!
*טיפול בצמחי מרפא. רק אחרי התייעצות עם איש מקצוע כדי שיתאים את הטיפול לסימפטומים ולאבחנה:
ויטמין C, אכינציאה, אסטרגלוס, פרופוליס, סמבוק שחור, ליקוריש, אוניה דה גאטו,
*הטיפ שעובד כל פעם כמו קסם – אדים “תוצרת בית” להקל על תופעות הצינון והגודש –
סיר אדים עם מלח, אקליפטוס או מרווה. לרכון מעליו, לכסות את הראש במגבת ולנשום עמוק. לחזור על הפעולה פעמיים ביום.

תגובות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן