כמה מילים עלי

נעים להכיר, אני עירית אדן. יום יום אני רואה וחווה את הקשר בין האוכל שבו אנחנו מזינים את הגוף לבריאות הפיזית והרגשית שלנו.  זאת בדיוק הסיבה שאני מרגישה שהמקצוע שלי והידע שצברתי לאורך השנים, הם שליחות.

פוסטים אחרונים

צום

צום כיפור ללא כאב ראש

צמים ביום כיפור? איך עוברים את הצום ללא כאב ראש?
מתכוננים בצורה נכונה ובהדרגה – 6 צעדים והמלצות לצום קל, שמתחילים 3 ימים לפני ונגמרים בסוף הצום.
3 ימים לפני:
1. מפחיתים משמעותית את הקפה ומשקאות שמכילים קפאין כמו תה וקולה – הקפאין משתן וגורם לאיבוד נוזלים. למה כבר ממחר? כדי להפחית בהדרגה ולהמנע מכאבי הראש של גמילה.
מה אפשר במקום הקפה? חליטה של תה ירוק, שומר ומליסה. היא עוזרת לתהליך הגמילה מקפאין, תורמת לתחושת שובע ומרגיעה. התה הירוק – מכיל מעט קפאין ומקל על הגמילה ממנו; השומר – תורם לתחושת שובע; המליסה הופכת את החליטה לטעימה יותר ועוזרת לישון טוב יותר.
כדאי להתחיל לשתות 3 כוסות ביום, ביום לפני הצום. איך מכינים? 2 כפיות של הצמחים היבשים בכוס מים חמים.
2. מפחיתים עד נמנעים מאכילת פחמימות ריקות וסוכרים – לחם, עוגות, פירות מלאי סוכר כמו אבטיח וענבים, שתייה ממותקת כולל מיצים טבעיים מתוקים – כך נמנע נפילות סוכר.
יום לפני הצום, ובמהלך היום עד שמתחילים לצום:
3. שותים מים וחליטות צמחים עד הרגע האחרון – כך נמלא את מאגר הנוזלים בגוף.
4. אוכלים ארוחות קטנות ומסודרות כל שלוש שעות – מוסיפים ירקות, ירקות ירוקים ופירות עם הקליפה. הסיבים התזונתיים תורמים להרגשת שובע.
בוחרים מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך – כדי למנוע מצב שרמת הסוכר בדם עולה בבת אחת, וגורמת להפרשת אינסולין ולתחושת רעב. נמנעים ממלח ומזונות עתירי מלח.
5. מכינים ארוחה מפסקת קלה לעיכול – עדיף שתהיה טבעונית ותכלול מרק ירקות, מנת דגן מלא ומנת קטניה.
למשל: מרק ירקות – קישוא, גזר, דלעת, דלורית, ובטטה, עם גריסים ומש. או תבשיל מג’דרה עם אורז ועדשים.
במהלך הצום:
6. *לא* “מעבירים” את הצום בשינה – עודף שעות שינה עלול לגרום לכאב ראש.
צום קל לצמים, וגמר חתימה טובה.
עירית

תגובות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן