כמה מילים עלי

נעים להכיר, אני עירית אדן. יום יום אני רואה וחווה את הקשר בין האוכל שבו אנחנו מזינים את הגוף לבריאות הפיזית והרגשית שלנו.  זאת בדיוק הסיבה שאני מרגישה שהמקצוע שלי והידע שצברתי לאורך השנים, הם שליחות.

פוסטים אחרונים

עובדים

תזונה בעבודה

אנשי הייטק? מנהלים? עובדים הרבה מחוץ לבית?
במיוחד בשבילכם – הסדנה עם המתכון לתזונה בריאה ומפחיתת סטרס

תנו לי לנחש איך נראה היום שלכם – השעון המעורר מצלצל, אתם מושכים עוד קצת זמן במיטה ואז מזנקים לארגן את הילדים. תוך כדי הטרפת אתם שותים כמה שלוקים מהקפה. במהלך היום אתם שותים עוד 3 או 4 כוסות לפחות, חוטפים קרואסון או עוגיה, מדלגים על ארוחת צהריים, מגיעים הביתה מורעבים וטורפים את המקרר. צדקתי?
כדי לאמץ אורח חיים בריא ולשנות הרגלים, אלו ההצעות שלי ל”אל תעשה” ו”עשה” במהלך יום העבודה.

מה *לא* לעשות במהלך יום עבודה?
1. לוותר על ארוחת בוקר בבית – חיונית לחילוף החומרים אחרי הצום של הלילה ולפעילות המוח במהלך היום. היא בשליטה שלנו כי היא נאכלת בבית ומהווה עוגן לתזונה טובה להמשך היום. אני מבטיחה לכם שארוחת בוקר בבית, תהפוך את הקרואסונים במשרד לפחות מושכים.
הצעות לארוחת בוקר – מצייה (יש מתכון קליל בסוף הפוסט), גרנולה עם חלב אורז, דייסה, פרוסת לחם מלא עם ממרח שהוכן מראש.

2. לשתות קפה ללא הפסקה וגם במקום ארוחות – הקפאין נותן תחושה של חידוש כוחות והכנת הקפה מהווה אתנחתא, הפגת מתחים ומפגש חברתי. הבעיה שהקפאין ממכר ומשתמשים בו להשתיק את הרעב. בטווח הקצר הוא משפר את הערנות, אבל – הוא מתיש את מערכת העצבים, מעלה את רמת המתח בגוף, מאיץ את קצב הלב ולחץ הדם.
הצעות במקום קפה – צ’אי מסאלה, משקה ציקורי, תה ירוק. בעמדות קפה להניח קנקני מים עם לימון וחליטות צמחים עם לואיזה.

3. לאכול מול המחשב – כמה יוצא לכם לאכול מול המחשב או בעמידה תוך כדי שיחה עם הבוס? תנו כבוד לעצמכם, האכילה אינה פעולה נלווית, אלא ראויה לזמן ולמקום משלה. כך תחושת השובע גדולה יותר – החושי, הרגשי והפיזיולוגי.

4. לא לאכול עד שמגיעים הביתה בערב – להמנע או לצמצם את כמות האוכל במהלך היום ואז להגיע הביתה ל”ארוחת ההתנפלות”. יום עבודה רצוף פעילות גורם לדחות את האכילה, אבל הגוף והראש לא שוכחים. הגעתם הביתה מורעבים? פתחתם פתח לפורענות.
הצעות לאכילה לאורך היום – ארוחת צהריים מזינה, נשנוש תפוח או חטיף אנרגיה במהלך היום, בפקק בדרך הביתה נשנושי ירקות קטנים ופירות.

5. לאכול מתוך עייפות – עייפות עשויה לגרום לאכילת יתר (בעיקר סוכר) ולצריכה מוגזמת של קפאין. לכן חשוב להקפיד על שינה סדירה של 7 שעות לפחות ולהימנע מצריכת קפאין לקראת שעות הערב.

מה *כן* לעשות במהלך יום עבודה?
1. לסלק “אויבים” ולפנק בנשנושים בריאים בישיבות ובפינת קפה –
האויבים – קפאין, אלכוהול, סוכר ומוצריו, שוקולד, קמח לבן, מוצרי חלב, שומן רווי וניקוטין.
הבריאים – מים פושרים ולא קרים, ירקות חתוכים, פירות חתוכים, אגוזים, תמרים, חליטות מפנקות.

2. להרגיע את המתח – לשמור על שגרת ארוחות – בוקר בבית, צהריים מסודרת ונשנושים בריאים לאורך היום.
הצעות למזונות עשירים בויטמין B6 – בננה, מלון, שזיפים, אבוקדו, תפוח אדמה, פלפל וכרוב. דגנים מלאים, קוואקר, גרעינים מלאים, קטניות (שעועית, סויה ועדשים) ונבטים.

3. לתכנן את ארוחות הצהריים שמחוץ למשרד – יש לכם כרטיס תן ביס? בחרו מסעדות שמציעות מנות דגים, ירקות ומנות טבעוניות, שלבו ירקות בכל ארוחה, בחרו ארוחת טבעונית אחת בשבוע, הזמינו דגים פעמיים בשבוע, בימי ראשון הביאו ארוחת שאריות משבת ופעם בשבוע הזמינו ארוחה מפנקת.

4. פעילות גופנית להרגעת מערכת העצבים והעלאת האנרגיה – יוגה, מדיטציה,טאי צ’י, נשימות והליכה.

דואגים לרווחת העובדים?
חולמים להפסיק עם הג’אנק במשרד?
רוצים להיות ערניים ומרוכזים יותר בעבודה?

תשובות, רעיונות והצעות להכל תוכלו לקבל בפגישה אחד על אחד או בסדנא

אני כאן 

תגובות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן