כמה מילים עלי

נעים להכיר, אני עירית אדן. יום יום אני רואה וחווה את הקשר בין האוכל שבו אנחנו מזינים את הגוף לבריאות הפיזית והרגשית שלנו.  זאת בדיוק הסיבה שאני מרגישה שהמקצוע שלי והידע שצברתי לאורך השנים, הם שליחות.

פוסטים אחרונים

לחץ דם תמונה 1

תזונה ליתר לחץ דם

יתר לחץ דם נשמע כמו בעיה פשוטה ושולית, עד שנזכרים בכינוי שדבק בו: “הרוצח השקט”.

הוא מכונה “הרוצח השקט” – ולא במקרה. בלי כאבים ובלי סימנים מוקדמים אחרים, הוא עולה ועולה ויחד איתו גם הסיכון לשבץ מוחי, להתקף לב ולמחלות אחרות. רגע לפני שיהיה מאוחר מדי, לפניכם כל הדרכים להתמודד עם יתר לחץ דם

הפחת עד המנע מצריכת מלח.

קרא בעיון את התוויות שעל מוצרי המזון. יש להימנע מכל מוצר המכיל מלח שולחני, נתרן, סודה, או שיש בין המרכיבים שלו חומר שיש בו ‘Na’.. עדיפות למלח עשבים או מלח הימלאיה.

מזונות שיש להימנע מהם בהקשר הזה הם
מונוסודיום גלוטמט ( MSG ), סודה לאפיה, ירקות משומרים, מזונות תעשייתיים, תרופות המכילות ibuprofen, משקאות קלים דיאטתיים, מזונות המכילים חומרים מונעי עובש, חומרים משמרים, ממתיקים מלאכותיים, מרככי בשר למיניהם, מים מרוככים, רוטב סויה.

הגבר מזונות עשירים באשלגן

ירקות ופירות, ובעיקר עגבניות, תפוחי אדמה בקליפתם, אספרגוס, גזרים, אגסים, בננות ותפוזים. מזונות מומלצים נוספים בהקשר זה הם פולי הסויה וכוסמת.

הגבר מזונות עשירים במגנזיום

טופו, שעועית, שיבולת שועל, לחם מחיטה מלאה, תירס, סלק, תפוחי אדמה בקליפתם, בננה, אננס, דגי הליבוט ובקלה.

הפחת עד המנע מצריכת קפאין

שתיית קפה ותה מביאה לעליה מידית ומהירה בלחץ הדם. מומלץ לזכור כי קפאין ונגזרותיו נמצאים גם בחלק ממוצרי הקקאו, הקולה והשוקולד.


 אכול תזונה מרובת סיבים דייסת קוואקר ,גרנולה ,פשתן  טחון, קטניות, דגנים מלאים.


הרבה בירקות שעשירים בסיבים: אספרגוס, ברוקולי, כרוב, אפונה, עלים ירוקים, קישואים, שום, בטטות, גזר.

העדף פירות שעשירים בסיבים: תפוחים, אגסים, שזיפים.

אכול 2 כפות של שמן פשתן/זרעי פשתן ביום

הפחת עד המנע ממזונות מן החי, למעט דגי ים לבנים. כך, תפחית את השומן הרווי והכולסטרול

 הימנע ממזונות כמו – גבינות בשלות, בשרים מעובדים ומעושנים, אנשובי, אבוקדו, שוקולד, דגים מלוחים למיניהם, שמנת חמוצה, יינות ויוגורט.

הימנע מכל סוג של אלכוהול וטבק.

שמור על משקל תקין.

הימנע ככל האפשר מדחק נפשי

התעמל לפחות 3 פעמים בשבוע פעילות אירובית מהנה

תגובות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן