כמה מילים עלי

נעים להכיר, אני עירית אדן. יום יום אני רואה וחווה את הקשר בין האוכל שבו אנחנו מזינים את הגוף לבריאות הפיזית והרגשית שלנו.  זאת בדיוק הסיבה שאני מרגישה שהמקצוע שלי והידע שצברתי לאורך השנים, הם שליחות.

פוסטים אחרונים

17 אביב

תזונת אביב

האביב מסביב ואיתו תחושה של התחדשות וצמיחה.
גם לעונת הלבלוב צריך להתאים את התזונה, למשל מומלץ לשלב כמות גדולה של ירקות.
המזונות המומלצים לאביב משפיעים כולם על הכבד. בואו נעשה סדר – מה מתאים לאכול באביב כדי לתת לגוף את מה שהוא צריך ולמנוע מחלות בחורף? מה אוכלים באביב?

ירקות – צנון, צנונית, נבטים, פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, אפונה ירוקה, סלרי, בצל ירוק, עירית, מנגולד, רוקט, תרד, כרישה, תרמילי אפונה, תרמילי שעועית, חסה, תרמילי פול, ברוקולי, ארטישוק, אספרגוס, כרוב, כרוב סיני, רשד, גרגיר הנחלים, פטריות שיטאקי, גזר, גזר לבן.
פירות – תפוחי עץ חמוצים, תות עץ ותות שדה, לימון, שסק.
קטניות – שעועית מש ירוקה, אפונה ירוקה יבשה.
דגנים – עדיף מושרים ומונבטים – שיפון, שעורה, שבולת שועל, חיטה מונבטת, כוסמין.
שמנים – טחינה מסומסום מלא מונבט, זרעי דלעת וחמניה מונבטים, שמן זית, שקדים ירוקים.
אצות – וואקמה, אצות מים מתוקים – אצה כחולה ירוקה, ספירולינה, כלורלה.
תבלינים – כורכום, זרעי כוסברה, זרעי שומר, כוכבי אניס, רוזמרין, ג’ינג’ר, נענע, חזרת, מליסה.

גם לשיטת הבישול יש משמעות, באביב מומלץ לאדות, להקפיץ במים, להקפיץ בשמן, לכבוש ירקות כבישה קצרה, לחתוך סלט ובימי אביב חמים – מיץ ירקות.

מחפשים מתכון אביבי? בקטגוריית המתכונים תמצאו מתכון קליל לאורז אביבי עם פטריות שיטאקי

תגובות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן