כמה מילים עלי

נעים להכיר, אני עירית אדן. יום יום אני רואה וחווה את הקשר בין האוכל שבו אנחנו מזינים את הגוף לבריאות הפיזית והרגשית שלנו.  זאת בדיוק הסיבה שאני מרגישה שהמקצוע שלי והידע שצברתי לאורך השנים, הם שליחות.

פוסטים אחרונים

aseret

עשרת הדיברות לארוחות בחגים

עשרת הדיברות – איך לשמור על משקל בחגים? החגים משופעים בארוחות חג גדולות ומשפחתיות. הצמידות של הארוחות וכמויות האוכל מהווים אתגר למי שרוצה להמשיך לשמור על המשקל. איך בכל זאת אפשר ליהנות וגם לשמור עלהמשקל?

  1. לאכול קודם עם העיניים – לפני ששמים על הצלחת, בודקים מה בתפריט בלי צלחת ביד. מחליטים מה לוקחים ועל מה מוותרים.
    יש לכם מאכלים אהובים שמיוחדים לחג? תהנו מהם במנות קטנות, וותרו על אוכל שיש כל השנה.
  2. לקחת צלחת קטנה וצלחת גדולה – הקטנה למנה עיקרית אחת וטעימות מהתוספות. הגדולה לסלטים ומגוון ירקות מבושלים שמהם ניתן לאכול ללא הגבלה.
  3. ללכת על חד גוניות – לבחור מנה עיקרית אחת: או בקר או עוף.
    אם אתם חובבי דגים, העדיפו דג מבושל או אפוי.
  4. לא להגיע מורעבים – במהלך היום להקפיד על ארוחות קטנות ומסודרות.
    בשום אופן לא לצום. לאכול ארוחה קלה 3 שעות לפני ארוחת החג. למשל: מרק ירקות / פרי + אגוזים / סלט + כף טחינה.
  5. להתחיל את הארוחה בריא – עם מרק ירקות עשיר או סלט. הם דלים בקלוריות, משביעים ומגבירים חילוף חומרים.
  6. לאכול לאט – ללעוס היטב את המזון ולהתענג על כל ביס. קחו הפסקה של כמה דקות בין המנות, תהנו מהחברה ותעזרו לפנות ולהגיש. תחושת השובע מגיעה תוך עשרים דקות מתחילת הארוחה.
  7. שתייה מתוקה ואלכוהול – נמנעים משתייה ממותקת, מצמצמים למינימום את האלכוהול בגלל כמויות הסוכר והקלוריות. שתו מים או סודה עם מעט לימון, מים עם קמומיל, מליסה, שומר או אניס.
  8. קינוחים – לא מוותרים אבל בוחרים בחוכמה. עדיף לבחור קינוח פחות עשיר כמו סלט פירות או סורבה פירות. אם קשה לוותר על הדבר האמיתי, לוקחים בצלחת שליש מנה. יושבים ונהנים מכל ביס.
  9. ממשיכים לזוז – הסוד בשמירה על המשקל הוא להוציא יותר אנרגיה ממה שמכניסים. אל תוותרו על פעילות גופנית, מקפידים על לפחות 30 דקות של הליכה נמרצת ביום.
  10. לא מתמלאים עד אפס מקום – לא חייבים לאכול הכול בארוחה אחת. תמיד אפשר לאכול מהשאריות גם למחרת 🙂 או בארוחה החגיגית הבאה.

חג שמח!

תגובות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן