מתכונים

כמה מילים עלי

נעים להכיר, אני עירית אדן. יום יום אני רואה וחווה את הקשר בין האוכל שבו אנחנו מזינים את הגוף לבריאות הפיזית והרגשית שלנו.  זאת בדיוק הסיבה שאני מרגישה שהמקצוע שלי והידע שצברתי לאורך השנים, הם שליחות.

פוסטים אחרונים

מרק מש ממש מושלם

מרק מש ממש מושלם, גם כשחם. מרק? גם בקיץ? כשחם בחוץ יש לנו חשק לאכול פירות וסלטים קלילים. גם כשחם, מערכת העיכול צריכה אוכל מבושל כדי לעכל טוב את המזון ולא לבזבז אנרגיה על חימום הירקות החיים. זוכרים? ברפואה הסינית מערכת העיכול משולה לתנור שהופך כל אוכל למרק חם. למרות

קרא עוד »

פלאפל צבעוני

הוא קריספי מבחוץ, נימוח בפנים וטעים בכל מצב. במקום להתמודד עם הצרבות שמתלוות לכל כדורי הפלאפל המטוגנים, קבלו שתי גרסאות אפויות, דלות קלוריות וצבעוניות. מה צריך מתכון לפלאפל לבן – כ-15 כדורים 1 כוס שעועית לבנה מושרית למשך 24 שעות, מבושלת כשעה במים, לחצי ריכוך (אפשר להחליף ב-2 כוסות שעועית קפואה

קרא עוד »

מעדן טפיוקה

טפיוקה היא עמילן המופק מצמח הקסווה. היא עשירה במינרלים ובוויטמינים רבים מקבוצת B, לרבות ויטמין B6, חומצה פולית וסיבים תזונתיים. כמו כן, כוס אחת של טפיוקה מכילה כ-45% מכמות הפחמימות היומית המומלצת לאדם בוגר ולכן טובה למצבים של תת משקל. מה צריך 1 כוס הטפיוקה 5 כוסות מים או חלב שקדים

קרא עוד »

ממרח מש ואגוזים

מאש- שזכתה בכינוי “הקטניה המנקה”. גרגריה ירוקים ומבריקים, עם “תפר” לבן בקצה. היא עשירה בסידן, ברזל ואשלגן והיא קלה לעיכול משאר סוגי השעועית. בכל סדנת ניקוי אני מתפעלת מחדש איך הממרח הזה קוצר שבחים!   מה צריך 2 כוסות מש, מושרות ומבושלות עד ריכוך במים ללא מלח 2 בצל גדול, פרוס

קרא עוד »

נבטוטים מוקפצים מכל טוב

הנבטים מתאימים לאנרגיה של האביב, לצמיחה ולהתחדשות. כשהזרע הופך לנבט הויטמינים, המינרלים והאנזימים הופכים לזמינים יותר לגוף והגוף. הנבטים לבעלי מערכת עיכול רגישה שמתקשה לעכל את הקטניה בצורתה השלמה.הנבטת הקטניות מקצרת את זמן הבישול .אחרי שברור למה כדאי להוסיף נבטים לתפריט, מוזמנים לנסות את המתכון המשפחתי שלנו, נבטים מוקפצים בכל טוב   מה

קרא עוד »

פיתת אורז

המצאה גאונית של האחת והיחידה סיגל תבור- מומחית למטבח מקרוביוטי. קציצת אורז קריספית ומשביעה. תחליף ללחם או תוספת דגן לארוחה. אפשר להקפיא ולהפשיר בטוסטר קופץ תוך 3 דק.  מה צריך 2 כוסות אורז מלא 4כוסות מים 6בצל גדול 1/2 כפית מלח ים קמח כוסמין או כל קמח המומלץ לצרכי המטופל

קרא עוד »

סלט אצות וואקמה

מתכון שמתאים לעונת הניקוי והקיץ. עשיר בדברים טובים בעיקר מהאצות לפני שמלקקים את המקלות, מזמינה אתכם לקרוא על מזון העל של הסינים-  בעמוד הבלוג מה צריך 250 גרם אטריות שעועית מיובשות 5 מלפפונים בינוניים טריים, מוצקים, חצויים לאורך, פרוסים דק 2 ס”מ שורש זנגביל טרי, קלוף, חתוך לקוביות זעירות 1/4

קרא עוד »

קציצות ירק דלות קלוריות

ירוק עולה! משתפת אתכם במתכון שלי לקציצות ירק מלאות יתרונות: הן פצצות ברזל, דלות בקלוריות פשוטות להכנה, ניתנות להקפאה, נטולות גלוטן, טובות כארוחת ביניים ואפילו לקחת לטיולים, מנטרלות ריח מהפה ומהגוף וטעימות. איך זה יכול להיות? כל כך הרבה יתרונות בקציצות? הסוד הוא בעלים הירוקים. מה צריך  חצי חבילת עלי

קרא עוד »

קציצות קינואה ומש

קינואה זכתה לכינוי ” אם כל הדגנים” בזכות הערך התזונתי הגבוה שלה. הקינואה עשירה בכל חומצות האמינו החיוניות, ולכן עשירה בחלבון איכותי. כמו כן עשירה בסיבים תזונתיים, זרחן, ברזל ומגנזיום. מה צריך  1 כוס קינואה  שטופה ומסוננת היטב 1 כוס עדשים כתומות /מש מושרות למשך הלילה 1.5 כוסות מים 1 בצל

קרא עוד »

לחם כשר לפסח

מטיילים בחול המועד? מתלבטים מה אפשר לקחת איתכם וגם לנשנש בבית? לאוכלי הקטניות, מצרפת לכם מתכון טעים ובריא למצייה ללא מצות בשתי גרסאות, אחת מתקתקה ואחת מלוחה.  מה צריך 1 כוס דגן – כוסמת / דוחן / קינואה 1 ביצה 1.5 כוסות חלב שקדים או מים 1 תפוח מגורד קינמון

קרא עוד »